Informacje dla pacjentów dotyczące stacjonarnych świadczeń rehabilitacyjnych

Droga Pacjenta – po stacjonarne świadczenie rehabilitacyjne:

  • Pacjent na podstawie skierowania do oddziału rehabilitacji jest umieszczany na liście oczekujących.
  • Chorzy ze schorzeniami przewlekłymi oczekują na planowe przyjęcie i zapisują się na listę oczekujących zgodnie z poniższymi wytycznymi:

Informacja o możliwości i sposobie zapisania na listę oczekujących na udzielanie świadczeń
Zapisywanie pacjentów na listy oczekujących do oddziału rehabilitacji odbywa się od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych w godzinach pracy sekretariatu tj.: 8:00-14:00 lub elektronicznie w każdym, dogodnym dla pacjenta terminie.

Zgłoszeń można dokonać:

  • osobiście,
  • za pośrednictwem osób trzecich,
  • telefonicznie dzwoniąc na nr (48) 385 25 33 wew. 334,
  • elektronicznie poprzez E-Rejestracja

Na listach oczekujących umieszczani są Pacjenci zaliczani do kategorii medycznych „przypadek pilny” i „przypadek stabilny” .

  1. Pacjent jest zobowiązany stawić się w wyznaczonym terminie pod rygorem skreślenia z listy oczekujących.
  2. Pacjent jest zobowiązany dostarczyć oryginał skierowania w terminie 14 dni roboczych od daty ustalenia terminu.
  3. O zmianie terminu na wcześniejszy bądź późniejszy pacjent zostanie poinformowany w sposób ustalony w trakcie wpisywania na listę oczekujących.
  4. Pacjent ma obowiązek niezwłocznego powiadomienia o rezygnacji ze świadczenia lub zaistnieniu siły wyższej uniemożliwiającej stawienie się w wyznaczonym przez Szpital terminie, w każdy dostępny sposób, przed terminem udzielenia świadczenia. Poprzez siłę wyższą należy rozumieć zdarzenie losowe, które uniemożliwiło zgłoszenie pacjenta w wyznaczonym terminie do świadczeniodawcy i nie pozwoliło pacjentowi z odpowiednim wyprzedzeniem poinformować świadczeniodawcy o niemożności terminowego zgłoszenia się do realizacji świadczenia.
  5. W razie zaistnienia siły wyższej np.: przypadki losowe, nagle pogorszenie stanu zdrowia, uniemożliwiającej stawienie się w wyznaczonym przez Szpital terminie pacjent może złożyć umotywowany wniosek o przesunięcie na liście oczekujących w terminie do 7 dni od daty ustania przyczyny (wniosek jest do pobrania z sekretariatu oddziału, rejestracji centralnej lub strony internetowej oddziału https://spzzozpionki.pl/pliki-do-pobrania . W przypadku choroby – do wniosku należy dołączyć zaświadczenie lekarskie.

Categories: